Pengasuh

Ciaossu~

Da setaun aku dok kat umah sewe nie.. N da 5x aidil tukar pengasuh.. Ariena erm.. da 2x.. Tiap kali tukar pengasuh perangai aidil mesti berubah-ubah.. ikut persekitaraan gamaknyer..

Bermule ngan penjage baby.. ntah la.. sumer orang panggil dier baby, aku pong panggil dier baby gak.. baby tua huhu.. sebabkan 1 ari jerk, perangai aidil cam bese.. Pastue aidil terpakse tukar pengasuh laen sebab si baby tue leh jage tok sementare jerk.. Ngah kalut sape nak jage anak kiteorang, tetibe k.ita sudi nak jage aidil.. ala, k.ita yang nah aku cter dedulu tue..

Berbulan-bulan jugak la aidil dok ngan k.ita.. walaupong bermacam-macam peristiwa da berlaku, tapi aku n mamanye terime aje pe yang berlaku kat aidil tue.. perangai aidil berbeza giler selepas anto kat k.ita. Seingat aku, dier da menjadi seorang yang cengeng, majok, kuat gigit orang n etc lagi la.. sampai la aku nekat n gtau mamanyer kalau k.ita nak amek cuti panjang sesuke ati lagi aku tukar pengasuh..




Mase ngah bermanje2 ngan mamanyer kat katil dok cter yang cuti akan datang nie kalau dier mintak cuti awal (cuti awal mengalahkan cikgu skolah)  gie, kompom tue bulan last.. skali tol jangkaan aku.. memang dier mintak cuti awal gak.. memang menguji kesabaran aku tol orang tue.. aku terus tukar ke akak nasi lemak depan opis aku..

Antare bebenyak orang jage aidil dari dulu sampai la nie  akak nasi lemak nie la paling kami yakin jage budak.. tingkah laku aidil da ok lik.. cumer suke merintah jerk.. (nie mesti dorang ikutkan aje pangai aidil tue) kekadang aku ngan mamanyer depan pintu dier still slambe maen sapu2 sampah n taknak balik.. N nah 1 aritue akak tue cakap ayah datang (aku le tue) aidil terus pegi masuk bilik cari ayah ke-2 (laki akak nasi lemak)..

Tak lame pehtue arina kuar.. aku mintak tolong akak nasi lemak tue jagekan tapi dier cakap leh tok sementare jerk.. ok la.. dier bagi aku mase tok cari orang laen.. Yang tak bez akak nasi lemak nie.. jage tak sampai 15 ari tapi soh bayar 2x bulan tok soang budak.. sebabkan last aku tak kompomkan jage ariena bape terus bayar jerk..

Oh lupe nak cter.. nah anta aidil ke nursery dekat umah gare2 k. ita nak cuti awal N mengejut.. malas nak stay ngan nursery tue sebab katil baby cumer 1 n dak2 laen tido beralaskan toto jerk..

N skang nie aidil ngan ariena aku da anta ke k.has.. dier nie dok tak bape jauh ngan kiteorang.. aidil pangai dier ok la.. tapi takleh lawan akak nasi lemak huhu.. aidil panggil k.has mak N laki dier atok.. atok?? lame jugak aku musykil awatnyer laki k.has gelarkan diri dier atok?.. nak kate tue tu memang la tue XD last2 baru  arini aku tau nape.. rupenyer si aidil yang panggil k.has tue mak n laki dier atok.. huhu.. kat sane ariena dorang lebih sayangkan.. mebbe sebab dier kire baby gie kot.. anak2 dorang sumer da skolah..

Pasnie kalau tukar pong akan terus pegi tadika si aidil tue.. biar dier blajar cket.. tapi kene pandai cari la.. kene tengok sign2 yang de kelulusan or tak..

Sekian,
big sign

Penulis : icez ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Pengasuh ini dipublish oleh icez pada hari Sabtu, 28 Januari 2012. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan Pengasuh
 

0 comments:

Catat Ulasan