Kepayahan mengajar kita erti kehidupan..

Ciaossu~

Taktau nak boh tajuk pe.. maen blasah jer hehe..
Cter nie mase aku masih lagi keje kat care4.. Tapi skang da benti dah ngeh.. ngeh.. De banyak sebab ngape aku benti keje care4 tue..

Antare sebabnye ialah aku keciankan aidil (padahal da tak larat XD), Atiku mule tergerak nak benti mase ari ke-2 aku keje kat care4 tue.. mase tue time rehat.. aku pong amek kesempatan yang de p amek bini aku lik keje.. sesampai jerk kat umah 1st skali ak cari nasi aidil.. yer la semalam tak sempat nak maen-maen, dier da tido dah.. kol 1 pagi takkan la
dier nak tunggu huhu.. Ops.. berbalik pada cter tadi hehe.. Ngah-ngah leka dier maen menan(mainan) tetibe nampak jerk aku terus nangis ala-ala manje soh dukong..

Biniku pong maenkan peranannye sebagai ibu tok memujuk aidil.. Dipanggil berkali-kali tapi aidil wat derk jerk panggilan mama dier tue.. Aku yang tengok muke aidil yang cedey nangis-nangis sambil nak merangkak g kat aku, dengan perasaan yang tak sampai ati aku dukong la dier sat.. Agak-agak da 5 min, mama dier try nak amek aidil.. Kalau dibiarkan mau tak pergi keje aku di buatnye hoho.. ngah-ngah nak amek aidil tepis tangan mama, dier paling muke ke tempat laen N pelok aku ngan lebih erat. Atiku mule berkata.. Nie baru 2 ari aku keje.. camne kalau sebulan? 2 bulan? setaun? (ceh.. ak plan nak keje care4 1 bulan jerk XD)ngah-ngah ngelamun skejap sempat aku senyum sinis kat mama.. hehe.. 1st time aidil lebih kat aku.. siap tepis tangan mama lagi tue.. hoho.

Aku teringat mase aku kechik-kechik dulu.. Atok aidil yaknie ayah aku tetap de mase nak maen ngan aku walaupong kejenye tak kire mase.. (keje bawak teksi ne la de opis hour..) De 1 ari tue aku lik dari skolah nak masuk umah tetibe aku nampak kelibat orang gerak-gerak kat dapor.. siap gerak-gerakkan kusi lagi tue.. Aku banikan diri p tegor orang tue.. bajet bani r.. padahal kaki da bukak langkah nak lari kalau orang tue datang huhu.. Agak lame gak la keadaan camtue.. skali orang tue kuar gelak-gelak N rupenye atok aidil.. grrr... sampai ke arinie aku ingat cter tue..

Teringat aku cter kat tb yang pabila anak bini dibiarkan, rumah tangga takkan berkekalan.. Bile anak-anak kantoi wat bende yang bukan-bukan ayat 1st yang akan terpacol kat mulot dorang ialah kurang kasih sayang.. Ibubapa sibok mengejar kebendaan.. Tapi kalau terlebih kasih sayang pong susah gak kn? kang dorang cakap sumer dorang nak sumer dapat.. haiizzz..

Wah.. Da jauh menyimpang.. berbalik ke perenggan ke-3. Aku ingat tak mo gi keje dah.. tapi da tengok muke mama, ego ku mule datang lik.. yer lah.. mama da bakar cakap aku keje 1 ari jerk.. ego jantan ne leh kalah beb huhu.. so aku teruskan jugak keje aku tue.. Keesokan paginye mase aku ngah siap-siap aku tengok muke mama yang cedey plak.. muke kerinduan.. Berulang kali aku tanye mama same de bagi ke tak aku g keje nie.. N berulang kali mama cakap tak yah.. wah!.. aku suda dapat green light! hehe..

Benti mengejut ne dapat gaji.. Tapi takpe la.. Tak dapat gaji dapat pengalaman pong jadi la.. Macam-macam pengalaman N kerenah manusia leh aku tengok.. Antarenye barang display ngan barang scan tak same.. walaupong beza sekupang tapi dorang amek kesah gak.. skupang pong duit gak kan? huhu.. N yang paling penting.. ape? kerjasama hehe.. aku rasekan yang kerja sebagai draftman lagi senang dari jadi cashier/packer.. yer la draftman perah otak jerk tapi cashier/packer kene diri 24jam.. antare perah otak ngan diri 24jam aku lebih rela perah otak.. huhu.. mase kechik-kechik dulu kene diri nyanyi lagu negaraku pong aku da tak larat nak diri lame nie kan plak 14jam nak diri jerk huhu..

k la.. sampai cnie saje kisah idopku tok pagi nie hehe..

p/s : hanya cket saje leh caye N yang laen hanye merapu semate-mate wawawa..


Penulis : icez ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Kepayahan mengajar kita erti kehidupan.. ini dipublish oleh icez pada hari Rabu, 11 Ogos 2010. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan Kepayahan mengajar kita erti kehidupan..
 

0 comments:

Catat Ulasan