Voice Of UMMI (VOU) - Erti Al-Fatihah

Ciaossu~~

Hehe.. Sejak bini aku gtau sumer orang aku de blog terus aku malas nak berblog.. Bukan pe.. aku lebih suke meluahkan pe yang terlintas tanpa orang mengetahui sape ak sebenarnye..  Tada lagi luahan perasaan.. Yang tinggal sharing is caring ngeh2..





Cter serba banyak pasal VOU nie..



KUALA LUMPUR, 29 JULAI 2011: Setelah 2 tahun berahsia tentang sebuah projek yang sedang diusahakan, akhirnya penyanyi Nora telah mendedahkan rahsianya itu kepada pihak wartawan dalam sebuah majlis sidang media, baru-baru ini.

Kelahiran UMMI - Ceritalah Pada kami dan Voices of Ummi (VOU) adalah projek yang telah diusahakan Nora selama ini di bawah syarikat produksi Hud Hud Media Sdn. Bhd.

Pengarah Urusan Hud Hud Media Sdn. Bhd. yang juga penerbit album VOU, Johan Nawawi berkata, perjalanan yang jauh bermula dengan langkah pertama, dan langkah pertama itu adalah dengan menerbitkan album santapan rohani untuk kanak-kanak dan seisi keluarga.

"Album ini merupakan gabungan lagu-lagu yang dalam produksi siri animasi muzikal kanak-kanak bertajuk UMMI - Ceritalah Pada Kami terbitan Hud Hud Media dan Johan Nawawi Sdn. Bhd.

Siri animasi kanak-kanak ini masih dalam proses pembikinan dan dijangka akan siap pada penghujung tahun 2011, Insya Allah.


Menurut Johan Nawawi lagi, VOU merupakan sebuah kumpulan penyanyi kanak - kanak yang digabungkan kerana suara mereka juga adalah suara watak-watak utama dalam siri animasi itu.

"Bakat -bakat cilik ini terdiri daripada Alif Johan sebagai Alif, (12 tahun), Aiman Abbas sebagai Aiman, (14 tahun), Hana Hamdan sebagai Hana, (11 tahun), Putri Dahlia sebagai Putri (7 tahun) dan Jihad Hamdan sebagai Atan (8 tahun). Manakala artis undangan dalam album ini adalah seperti Nora, Bringgo & Mosyi.

"Terima kasih kami kepada rakan kongsi kami Erama Creative Sdn Bhd, dan Erama Records Sdn. Bhd. yang berada di bawah naungan Datuk Md. Afendi Hj. Hamdan yang bersetuju untuk bekerjasama dan berjuang bersama kami untuk memastikan projek yang sebegini mencapai hasratnya untuk memberi pengisian ilmu Islam secara kontemporari dan sederhana kepada masyarakat terkini didalam hidup yang penuh dengan cabaran, " ujarnya kepada murai.com.my.

Erama Creative Sdn. Bhd. Dan Erama Records Sdn. Bhd. merupakan syarikat-syarikat yang aktif di dalam industri Content tanah air dan negara-negara serantau. Erama Creative Sdn. Bhd. memiliki portal khusus yang lengkap dengan Payment Gateway, menawarkan produk audio dan video yang berkualiti tinggi dan sah, secara online di www.erama.tv serta menawarkan Online & Mobile TV Streaming 12 saluran di www.erama.tv/mobiletv


Erama Creative dan Erama Records juga aktif di dalam penghasilan album-album lagu tempatan, artistes management, event management, dan pembuatan filem serta pembuatan pelbagai rancangan TV.

Ketua Pegawai Operasi Erama,Shukor Ahmed pula berkata, Erama amat teruja untuk bergerak ke hadapan bersama Johan Nawawi Sdn. Bhd. khususnya di dalam memperkenalkan Album VOU ini kepada pasaran.

"Lebih-lebih lagi ianya amat sesuai untuk bulan Ramadhan dan Hari Raya yang akan datang serta mengisi keperluan dan kekosongan Quality Islamic Content untuk keluarga dan kanak kanak di sini dan di negara-negara serantau.

"Erama Creative akan memaparkan dan mengkedepankan produk Erti Alfatehah ini dengan kuat dan jelas di dalam Portal Audio-Video Online kami serta di dalam Mobile & Internet TV Streaming kami.

"Sekiranya anda membeli album VOU atau lagu-lagunya secara individu (tracks) secara online, kami sediakan harga promosi terbaik untuk anda di www.erama.tv hanya untuk bulan ramadan ini. Layari dan langganilah album VOU ini secara online dari portal kami, dan ada hadiah menarik menunggu mereka yang bertuah," katanya.



Album VOU - ERTI AL - FATIHAH

Album ini memuatkan 12 lagu baru dari siri animasi UMMI dan sebuah lagu bonus bertajuk Pedoman (VOU) nyanyian NORA yang diadun semula (remix) bersama nyanyian VOU. Lagu yang dijangka akan diminati ialah Erti - AL-Fatihah dan Ahai! Riangnya Hari Raya.

Semua lagu-lagu ini berunsur pop kerohanian yang amat sesuai didengar oleh kanak-kanak dan seisi keluarga. Ia merangkumi pelbagai genre muzik dari irama pop, tradisional balada, jazz, country & western, r&b dan dance/hiphop.


Senarai lagu-lagu album VOU - ERTI AL-FATIHAH .

1. Erti Al-Fatihah
Johan Nawawi / Tafsir dari Al-Quran
2. Ahai! Riangnya Hari Raya
Johan Nawawi / Amran Omar
3. Ummi (Lagu Tema)
Johan Nawawi / Nora J
4. Indahnya Pelangi
Johan Nawawi / Nora J
5. Pemimpin Terpuji
Johan Nawawi / Amran Omar
6. Aku Hud-Hud
Johan Nawawi / Johan Nawawi
7. Rakan Sejati
Johan Nawawi / Amran Omar
8. Bagus Punya Bagus! (Lagu Professor Gajet)
Johan Nawawi / Bringgo
9. Mari Makan Roti (Lagu Uncle Maideen)
Johan Nawawi / Bringgo
10. Meow! Meow! Meow! (Jojo Ku Sayang)
Johan Nawawi / Bringgo
11. Bismillah - Alhamdulillah
Johan Nawawi & Putri / Nora J


Paling pames erti al-fatihah.. so share tue dulu.. inshao Allah klu jumpe full akan di share..






Lirik dier..



Link to download :-

.mp3 (dengar)


.mp4 (video)



Sekian,

Penulis : icez ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Voice Of UMMI (VOU) - Erti Al-Fatihah ini dipublish oleh icez pada hari Isnin, 3 Disember 2012. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan Voice Of UMMI (VOU) - Erti Al-Fatihah
 

0 comments:

Catat Ulasan