bersi[H]

Ciaossu~

Orang laen da lame tulis bab nie aku baru nak tulis.. lambat nau huhu.. tak kesah la dari takde bende nak ngapdate huhu..

Bersih dari mata ku... Dari video yg ku lihat (x dapat gie sebab de kenduri kawen [alasan.. XD]) seperti sekumpulan harimau yang kelaparan yang cube tok menerkam mangsanyer.. Ia memerlukan beberape ekor harimau berlegar-legar di kawasan mangsa untuk membuatkan mangsa itu panik dan berpecah.. pabila kumpulan mangsa berpecah harimau mula mengatur strategi untuk mencari mangsa yang boleh mereka  membuat makanan..

bila mangsa sudah dikesan, harimau itu meluru laju menerkam leher / tangan mangsa.. jika berjaya membuat mangsa berhenti berlari harimau-harimau yang laen akan pergi membantu 'melapah' mangsa itu beramai-ramai.. mereka akan melapah sehingga mangsa tersungkur dan tidak berdaya untuk melawan.. selepas itu barulah harimau itu akan membawa mangsa ke tempat persembunyian mereka..



itulah gambaran aku terhadap bersih.. Teringat aku 1 buku yang aku bace minggu lepas.. Antara contoh hari kiamat semakin hampir ialah pabila umat islam itu sendiri berpecah belah.. bergaduh sesama mereka kerana keduniaan.. para ulama' memberikan nas yang palsu kerana duniawi..

Sedih pun ade geram pong de bile aku tengok video bersih nie.. Teringat plak aku sal muammar gaddafi, seorang pemerintah kuku besi yang menggunakan angkatan tenteranyer tok 'mententeramkan' rakyatnyer..

berbalik pada bersih.. aku rase mereka (yang islam) patut mencontohi islam di zaman dulu .. mereka bersembahyang sunat dimalam hari meminta perlindungan dari yang maha Esa. bertahajud ke.. kerana itulah satu-satunyer persediaan yang paling baik.. dan.. menggunakan kaedah rakyat libya melawan kekuasaan gadaffi.. mereka berundur dan melangkah kehadapan.. tanpa berpecah sudah pasti harimau tidak dapat menerkam mangsanya.. ceh tulis pandai la.. cuber pergi kot2 aku yang cabut dulu hehehe...


Sekian,

Penulis : icez ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel bersi[H] ini dipublish oleh icez pada hari Selasa, 1 Mei 2012. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan bersi[H]
 

0 comments:

Catat Ulasan